V14 (13+5)

2012-01-20 @ 07:40:21
Här är allt som vanligt. Men jag har berättat på jobbet nu, gjorde det i tisdags, känns otroligt skönt. Jag gick först in till min avdelnings chef som jag inte har så mycket kontakt med, typ bara när vi har utvecklingssamtal och ska diskutera löner. han vart glad och frågade om det var planerat? Ja sa jag det skulle man ju kunna säga vi har hållt på i 3 1/5 år och gjort IVF så jo det var planerat. Han skratta och sa ja då är det verkligen planerat.
Sen gick jag in till min stor chef (han som äger hela företaget) och sa att jag ville prata med honom och min VD så gick vi in till VDn och jag kände lite hur jag rodnade men sa bara att jag tänkte bara berätta att jag är gravid. Dom vart också glada och chefen sa ja ni har försökt ett tag va? Så drog lite kort för dom också om hela IVF grejen.
Efter alla dom här samtalen inne på kontoret så åkte jag ut till mitt grabb lag som jag jobbar med och gick upp till dom när dom fika och berättade även för dom, jag sa att jag ville att dom skulle veta vad som är planerat.
Känns otroligt skönt att ha sagt det, för det har typ känts som man har smusslat med detta. Nu är jag mest orolig att inte allt ska gå hela vägen, när ska den oron gå över?

Jag har även bestämmt mig för att vara helt ärlig med IVFen och berätta för dom som vill höra. Det kanske kan hjälpa någon som är i samma sits. Jag tänker inte skämmas.

Jag tycker fortfarande att tiden går otroligt sakta, känns som jag vart i v14 hur länge som helst nu. Vill bara att veckorna ska gå så att det känns lite säkrare, ja jag vet att efter v12 så säger alla att det är lite säkrare men jag vill gärna passera v12 med råge, då kanske det känns lite bättre.

Jaha ja det var lite fredags uppdatering från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0