V 40 (39+3) 3 dagar kvar till BF

2012-07-19 @ 19:38:08
Hej och Hå
 
Först det är helt galet det är bara 3 dagar kvar till BF. Vad hände? Hur fasiken gick det så här snabbt?. Men iaf så bebisen ligger kvar i min mage. Fixerad och väldigt långt ner. Men har inte gett sken av att den vill komma ännu. Inga sammandragningar eller något sånt. Kan tycka att det drar lite i magen på natten men det kan ju lika gärna vara att jag ligger ner och bebisen trycker på nerver känns det som.
 
Jaha varför har jag inte skrivit på länge då? Jo först så har det vart galet mycket med att min pappa som har kommit hem från sjukhuset permanent. Och sen var ju Seb sjuk också och låg inne på Huddinge i två och en halv vecka men alla är hemma nu och det börjar väl reda ut sig med alla runt omkring mig.
Men då är det klart att jag ska bli sjuk. Det började förra onsdagen att jag fick lite ont i halsen, inge konstigt med det, men på torsdagen så fick jag väldigt ont i örat och det kändes som någon hade kört in en kork i mitt öra. Jag är ett så kallat öron barn (hade över 30 öron inflammationer innan jag hade fyllt 1år) hade även rör i öronen mycket när jag var liten. Men har varit "frisk" förklarad sen jag var 16år eftersom jag inte hade haft så mycket problem dom senaste åren, förutom lite nedsatt hörsel och så. Men på torsdags kvällen sa jag till min sambo att det är något fel jag tror jag har öron inflamation (jag kommer inte ihåg hur det kändes sen jag var barn) så vi åkte till akuten och det tog 2 sekunder för läkaren att se att så var fallet så fick Kåvepenin utskriven som jag skulle ta 2 tabletter 3 gånger om dagen i fem dagar (det är en väldigt hög dos). Frid och fröjd tänker nog ni. Men första natten så sover jag nästan ingenting och har så fruktansvärt ont och kände att det rann i mitt öra så jag tog papper och la på min kudde i fall att det skulle rinna ut. Klart det gjorde det och det var inte bara var som rann ut utan även blod. Vilket betyder att jag har spräckt min trummhinna. Men vet att det brukar läka av sig själv när man fått penicilin. Men så går helgen och jag känner mig fortfarande skit dålig lever i princip på alvedon och jag tycker att varje gång jag tar Kåvepeninen så får jag ondare. Så på måndags kvällen så säger jag till Seb att nej det här håller inte jag borde ha blivit bättre nu och min penicilin kur är ju slut på onsdag så då borde man ju känna att det är på väg att vända inte bli värre. Tänk er nu att jag har inte sovit något sen torsdagen så min kropp är helt förstörd. Åker till samma akut som jag var på på torsdagen eftersom det är kväll och han undersöker mig och säger att ja det är ju fortfarande lite rött och så men du måste äta upp kuren och har det inte blivit bättre då, då ska du ringa till vårdcentralen så får dom göra en odling och se varför inte penicilinen hjälper. Så vi åker hem till ännu en mardröms natt och på tisdags morgonen så ringer Seb vårdcentralen och ber om en tid för jag orkar inte ens ringa ett samtal. Får en tid men känner att jag kan inte köra dit och Seb jobbade så får ringa min syster som kommer och hämtar mig. Och när hon kliver innanför dörren så bara stannar hon upp och bara stirrar, hon hade inte förstått hur sjuk jag var. Väl hos läkarn så gör hon precis samma undersökning som läkarn hade gjort dagen innan men ser direkt att men du har ju spräckt trummhinnan då hjälper inte Kåvepenin så hon skriver ut en annan penicilin och jag åker hem och är förbannad på läkarn i måndags för det borde han också ha sett. Hämtar ut den andra medicinen och redan efter första tabletten så känner jag hur jag blir bättre. Så nu har jag ätit i nästan två dagar och känner redan att jag är ju typ frisk snart, sån lättnad! Och jag är faktiskt väldigt glad att bebisen inte ville komma under helgen för det hade jag aldrig orkat men börjar känna nu att nu skulle jag nog orka en förlossning.
 
Så nu bebisen får du komma! Vill ju inte gå över allt för länge.

Kommentarer
Postat av: Sinnersaint

Tänk att det äntligen är dax snart!!!
Som vi väntat!!
Jag håller alla tummar och håller utkik här varje dag för uppdatering :-)
Kram

Svar: Ja visst känns det konstigt att det är så nära nu :).
Sebsus

2012-07-20 @ 15:19:47
Postat av: Osofin

Vad roligt att "höra från dig" igen. Var så länge sen! Fast tiden går verkligen undan ibland.
Men ojojoj! Vad du får vara med om! Skönt att det börjar ordna sig dock!
Nu väntar jag med spänning på att få höra att du blivit mamma!! Wohooo!

BAMSEKRAMAR!

Svar: Jag vet att jag varit dålig på att skriva, har haft lite dåligt samvete för det. Ja snart ska ni nog få se mig som mamma också :)
Sebsus

2012-07-20 @ 20:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0