V36 (35+2) Bm igen

2012-06-19 @ 10:19:32
Nu har jag vart hos BM igen. Vart ett ganska snabbt möte denna gång. Hon kände om bebisen var fixerad och sa att den är nästan var helt fixerad nu. Så vet inte riktigt hur lång tid det kan vara kvar tills den då är fixerad? Sen låg hjärtljuden på 138 slag/minut. Alltså ungefär samma som det har gjort tidigare. Men det var sen när hon skulle mäta mitt SF mått som hon vart fundersam för det låg på 30 alltså bara 1cm större än förra gången och när hon då tittade i skalan så såg hon att magen har börjat dala igen den som var på väg uppåt förra gången. Så då ville hon göra ett UL för att säkerhetställa att bebisen fortfarande växer som den ska. Så hon kollade när det fanns tid och det fanns en precis då så vi fick skynda oss därifrån för att springa dit.
Väl där så mäte dom och hade sig. Det mest häftigaste nu var att vi fick se fötterna och kunde då räkna tårna att det var fem på varje fot :). Helt sjukt va bra man nu såg allting vi fick även se ansiktet nerifrån och då såg man hur tydligt som helst att den hade öppen mun och man såg läpparna och lilla näsan, såg nästan ut som ett svart-vitt fotografi tycker jag. Sen gick BM iväg och räknade lite och kom tillbaka och berätta att bebisen nu väger 2500g vilket den förväntades göra så den följer kurvan jätte fint.

Ja nu är det nedräkning på hög nivå. Bara imorgon och nästa vecka kvar att jobba :). Ska bli så skönt att inte behöva gå upp klockan fem varje morgon och hålla igång hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Lila

Hej!!



Vad roligt att du vill fortsätta följa mig. Min bloggadress: www.nyafamiljelivet.blogspot.com



Superbra att jag har funnit en till blogg (din) och som befinner sig i samma vecka som mig -måste läsa in mig på din blogg:)



Kram Lila

2012-06-19 @ 14:35:17     URL: http://nyafamiljelivet.blogspot.com
Postat av: Osofin

Vad härligt!

Min lilla dam vägde ju bara 2790 gr när hon föddes (v38+0) och det har gått jättebra.

Så spännande det är. Och så lite tid kvar! HEJA HEJA!

2012-06-19 @ 17:24:58
Postat av: J

Jag har för mig att jag läst nånstans att ivf barn "brukar" vara lite mindre, men att man inte riktigt förstår varför, så jag tror inte du behöver oroa dig :)



Jag insåg det nyss, du är ju nästan i mål, jösses va tiden har gått fort! Hur känns allting nu? Det lät som om du hade en stressig och jobbig situation här för ett tag sedan, har det blivit bättre? Hoppas verkligen det!! Jag önskar er all lycka och det är så jäkla häftigt att du snart ska bli mamma!!! :)



Kram!

2012-06-20 @ 09:30:56     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Osofin:

Jösses tänk om min också skulle födas i v38+0 då är det ju jätte nära nu. Känns så overkligt att det är så nära helt plötsligt. Men skönt att det gick så bra för er!



J:

Ja det kanske är så att IVF bebisar är mindre, jag vet faktiskt inte men är inte speciellt orolig.

Ja visst är det galet att jag snart blir mamma, tror inte jag själv förstått att det är så nära nu. Men BM sa i måndags att om förlossningen börjar nu så avbryter dom inte den, då vart det helt plötsligt mer verkligt.

Ska uppdatera om min "situation" snart så ska ni få höra :).



Kram

2012-06-21 @ 08:19:00     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: J

Wow! Jättehäftigt ju att de inte stoppar den om den skulle sätta igång! Jag har hela tiden varit så himla lugn när de kommer till förlossning, men ju närmre det kommer desto mer börjar jag tänka på hur fan jag ska klara av det haha.. hur känner du inför förlossningen?



KRAM!

2012-06-21 @ 10:05:31     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Oj angående förlossningen så är jag livrädd. Jag är nog mest rädd för smärtan att det kommer göra fruktansvärt ont så att jag aldrig mer kommer vilja genomgå det. Sen är jag konstigt nog också rädd att det ska gå fel under förlossningen och barnet ska ta skada. Men försöker tänka som så att när det väl är dags så kan jag inte göra så mycket utan att bara följa med i det.

2012-06-23 @ 15:43:22     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0