Är det normalt att bli orolig

2012-01-26 @ 10:32:04
Okej dagens fundering lyder. Är det normalt att undra vad man gett sig in på? Hur ska jag klara av en liten? Och när man läser lite bloggar som har fått sina små och dom som snart ska få sina, hjälp säger jag bara. Alla verkar ha koll på allt och jag har typ noll erfarenhet av små barn. Jag vet knappt hur man byter en blöja.
Nu ska ni få veta en knasig sak om mig. Alla som har genomgått ivf har oftast längtat i flera flera år efter barn. men jag har typ hela mitt liv tyckt att barn är super äckliga och att vara gravid är lite ailien aktigt, hur sjukt är det inte egentligen att man har ett barn i vatten i sin mage i nio månader? nu undrar ni ju så klart varför jag skaffar barn. Men jag vakna verkligen en dag för ca 3 1/5år sedan och sa jag vill ha barn och jag vet att jag måste gå igenom en graviditet för att få ett så jag får väl göra det. Nu har inte graviditeten ännu varit så äcklig mest för att jag mår så bra. Men jag tycker fortfarande att andras barn är ganska äckliga. Så det är ju inte så att när det finns ett litet barn i närheten så att jag kastar mig över det för att få byta blöja eller liknande.
Så idag är jag orolig hur jag ska kunna ta hand om ett litet knytt. Fast va fan om 15åringar klarar av det borde väl jag också klara det.

Kommentarer
Postat av: sinnersaint

det är helt normalt att kännaså. jag tvekade ett tag på om jag verkligem ville detta jag med. men när den väl är hos dig så finns ingen annan verklighet längre :-) det är underbart, och jobbigt, och trött är man. men när först leendet kommer och när bebis ligger och myser med dig när du ammar då är det värt det!

sambon hade aldrig bytt en blöja och fick göra både det och bada direkt är när han va född, och det var som att han aldrig gjort annat. Det finns nog inbyggt i oss alla :-) å stanna två dagar på bb kan jag råda till även om det blir lite lågdraget så kan man fråga allt man undrar och vill lära sig!

2012-01-26 @ 12:14:23
Postat av: J

Idag kan jag inte låta bli att glädjas åt att ni är gravida :) för idag fick jag själv ett dåligt besked, inga av mina ägg har blivit nedfrysta och det är sista dagen idag (så jag tror inte det kommer bli nått). Då får man börja om nästa gång, om det blir nån nästa gång. Jag är inte ledsen, klart det är tråkigt, men mest arg på grund av att jag känner att jag tror det blev dålig kvalité på äggen efter överstimulering. Jag tror jag hade tre som var på 19.. resten var på 15, 14, 13 osv.. jaja.. bättre lycka nästa gång! Ville bara säga det att jag är otroligt avundsjuk och önskade att jag också var gravid/är gravid nu, det kan jag erkänna, men jag är MEST AV ALLT OTROLIGT LYCKLIG att ni äntligen ska få er älskade lilla bebis och önskar er all lycka!!! KRAM!

2012-02-01 @ 08:58:17     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Sebsus

J:

Vad tråkigt att ni inte fick några till frysen. Men ge inte upp för det krävs bara ett guld ägg! Men jag förstår att du blir ledsen och arg. Men jag lovar att jag gick igenom nästan precis samma känslor som du gör just nu.

Och klart du får vara avundsjuk på mig, jag var avundsjuk på alla andra när jag misslyckades varje gång. Nästan så att jag skämdes men det är faktiskt okej att vara avundsjuk.

Varm kram

2012-02-01 @ 18:43:55     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0