V17 (16+4)

2012-02-09 @ 08:07:24
Just det en sak att inte glömma som jag fick reda på hos BM. När jag skulle utredas för IVF så tog dom ju massa blod prover på mig för att se så inte jag hade HIV och grejer. Och då kom läkarn fram till att jag inte hade vaccinerat mig för röda hund. Vilket han var ganska förvånad över eftersom jag är född 86 och då gör man det i skolan. Så jag ringde mamma som då svarade - hm ja det var något av barnen som var sjuk den dagen i skolan, det måste vart du. Hm jaha ja så jag var alltså inte vaccinerad för röda hund. Men det var ju inga problem för gick och tog den där sprutan det var väl ungefär 4 år sedan nu. Och när jag nu var hos BM så hade hon ju tagit samma blod prover och sa att ja du är inte vaccinerad för röda hund. Stopp vänta här nu sa jag och berätta hela historien och hon såg riktigt förvånad ut och det ända vi kunde konstatera nu var att jag inte får träffa barn som har röda hund.
Sen får jag inte träffa barn som har vattkopper, för när jag var ca 14 år gammal så fick jag röda utslag på ryggen som kliade lite grann och det vissade sig vara bältros. Jaha fråga återigen mamma du har inte jag haft vattkopper. Nej då vissar det sig att ett av hennes barn inte har haft det och hon hade glömt bort vilket det var, ja det var ju jag så klart. Så jag får inte heller träffa barn nu som har vattkoppor under graviditeten eftersom bältros kan man få flera gånger. 
Ni kanske förstår att jag är det sista barnet och mamma måste ha haft ett minne som en guld fisk. Men som tur är så träffar jag ju inte barn så ofta.

Kommentarer
Postat av: Liisa

är också -86 och när jag tog alla prover hos BM första gången kunde hon konstatera att jag inte heller var skyddad mot röda hund. men jag vet att jag tog sprutan i skolan och mamma har det även uppskrivet, men BM sa iaf att man kunde ta den sprutan på BB sen.. Kram o lycka till

2012-02-09 @ 10:55:59
Postat av: J

Oj, va jobbigt.. men det är som du säger, om du inte vistas bland barn är det ju kanske ändå inga problem. Får kanske se till att hålla dig undan sjuka människor på tunnelbanan osv..



Själv studerar jag inom barn och omsorg vilket gör det oundvikligt att undvika snoriga barn i vissa perioder, en jag tror att jag är vaccinerad mot det mesta.



KRAM!!!

2012-02-09 @ 15:10:06     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0