Va är det med mig?

2011-10-02 @ 19:14:29
Här händer inget. Väntar bara på min mens kommer nog troligen om 16 dagar. Alla sprutor och allt finns hemma så det är bara att vänta och jag börjar bli riktigt otålig just nu.

Var på middag igår med en vän och hennes kille, Seb och hon har växt upp i samma stad så dom känner varandra väldigt bra. Jag kände på mig när vi var på väg till resturangen att vi kommer att vi få reda på något. Så när vi sitter där och ska beställa så beställer tjejen in en cola, och Seb sa jaha ska du dricka cola? Redan nu fattade jag mina misstankar, ja svara hon, jag går på antibiotika. Så går det bara en liten stund så säger dom ja vi har något att berätta. Jaha nu kommer det tänkte jag och mycket riktigt så berättar dom att dom är gravida. Och jag kan fan inte vara lycklig för deras skull visst jag försökte låta glad för deras skull och så men jag känner bara fy fan. Och det är så olikt mig att känna så här och jag skäms faktiskt att jag känner som jag gör. Men jag tycker faktiskt att dom springer lite för fort fram. Dom har varit tillsammans i ett halv år, har inte stadig ekonomi (inget sparat) och har väl precis så dom klarar sig va jag har förstått, ingen av dom har körkort och hon hade inte ens fått fast anställning när hon vart gravid men hade tur att dom gav henne fast anställning även när dom fick reda på att hon var gravid. Och mycket mer. Och det är verkligen inte okej att jag känner som jag gör, men det är nog mycket för att vi själva har hållt på i tre och ett halvt år och har allt fixat och inte ens varit i närheten av att bli gravida. Så kommer dom och typ bara oj vi vart gravida, och hon har till och med sagt att hon inte ska ha barn på några år.

Hör på mig här sitter jag och tycker synd om mig, skäms på mig, men nu har jag skrivit ner det så kan jag förhoppningsvis gå vidare.

Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Jag förstår dig helt och hållet. Jag har känt exakt likadant genom alla år. Vi var dom sista i hela vår umgängeskrets att lyckas och det är kämpigt! Men det är ok att känna så tycker jag! Vi vill ju lyckas mycket allihopa och ni kommer göra det!!

2011-10-03 @ 08:31:22
Postat av: Samma båt

Hej! Det är "samma båt" här. Jag förstår vad du menar, det finns ingen i min umgengäskrets som har skaffat barn ännu, men någonstans känner man "rädslan" att någon ska komma och säga "hej, vi är med barn" och man har så svårt att acceptera det när jag själv känner att "det är ju VI somVERKLIGEN vill ha barn! Jag har skrivit lite om det på min blogg, du kan läsa så du vet att du är inte ensam om dom känslorna! Kämpa på, ni kommer bli gravida! Jag håller tummarna nu!!! Kram j

2011-10-03 @ 17:19:10     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Va skönt att höra att jag inte är ensam om att känna så här, känns som att min sambo tycker jag är lite elak som tycker som jag gör. Men jag brukar bli riktigt glad när jag hör att folk blir gravida men det är nog just att jag tycker att dom inte är redo att skaffa barn riktigt ännu, för jag tycker inte man skaffar barn lika lätt som att man köper en ny telefon tex, förstår ni vad jag menar?



Åh "samma båt" va roligt att du har en blogg, här har du en ny följare!



Kram på er!

2011-10-03 @ 18:30:32     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0