Fjärde sprutdagen

2011-10-23 @ 09:56:11
Idag är det fjärde sprutdagen då, så idag ska jag lägga till Oraglultranen. Känner mig inte alls taggad för det för det jag kommer ihåg med den var att den gjorde så sjukt ont. Men får väl bita ihop och bara göra det. Annars så känner jag inte något i magen ännu vilket är skönt, kommer ihåg att det var så förra gången också, svullnaden och ömheten kom efter ca 1 veckas sprutande.

Seb pratade med sin mamma igår. Hon var på Ladys night med ett tjejgäng, och så berätta hon att det var en i det här gänget som precis berätta att dom hade gjort IVF och att dom hade blivit gravida på sitt första FET. Men att när hon gick på sprutor så hade vart väldigt nära en skillsmässa för att det hade varit så påfästande, det här tyckte min sambos mamma var ganska chokerande. Min sambo sa inte så mycket om det till henne men jag tänkte sen när han berätta för mig att, ja jag förstår dom för vi har det inte alltid så lätt i allt det här, det är faktiskt ganska svårt att hålla ihop relationen ibland. Så det var lite skönt att hon har hört från någon annan att det inte är så lätt för det har kännts som ibland att hon tycker att jag förstorar mycket och är lite över känslig.
Sen frågade hon lite fint efter att hon hade berättat detta, hur går det för er? Är det inte dags snart? Min sambo svarade att nej det kommer nog dröja ett tag till. Fick lite dåligt samvete för precis när han sa det till henne så tog jag min spruta. Men känner att jag inte vill berätta för alla denna gång.

Kommentarer
Postat av: Blåbär

hej Sebsus!

Jag gillade inte heller olglutran sputan, men det var bara att köra och inte tänka efter så mycket. förstår det där med hur man man känner för att berätta för andra eller inte. personligen tycker jag att det är jobbigast med familjen, kompisar känns inte lycka jobbigt att berätta för men inge i min familj vet förutom min bror och hans fru men det är för att de själva genomgår samma sak. fast på ett sätt är det med lite jobbigt och jag hade helst velat att de inte skulle veta något eftersom de känns så besvikna över att deras första och andra försök inte lyckades... och skulle vi, lyckas nu på första så känns det som att de skulle bli lite jobbigt...men det föll sig så att det frågade om v hade börjat och jag kunde inte förmå mig att säga nej.

Är på RD5 idag och funderar på om man skulle pröva akupunktur, undrar om det är "försent" nu kanske skulle gjort det innan behandlingen och i samband med ET. ..

Lycka till mitt sputorna jag håller tummarna för dig , din käresta och många fina små ägg!

2011-10-24 @ 09:28:23
Postat av: Sebsus

Hej på dig.

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete om ni nu lyckas före din bror, tyvärr så är det så att för vissa går det på första försöket och för andra så krävs det några försök. Men förstår känslan att det inte skulle vara kul när dom har kämpat igenom 2 gånger.

Angående det här med akupunktur så har jag också vart inne på det men tycker det känns som att det inte spelar någon roll, för börjar man läsa om det så kommer vissa hävda att det hjälp dom bara för att dom vart gravida den gången och vissa hävda att det inte alls fungerar för att dom prövat och misslyckats. Så jag har nog bestämmt mig för att inte göra akupunktur. Men självklart ska du göra det som känns rätt för dig. Tror nog att du kan börja nu även om du är på ruvardag 5, det kanske iaf gör en mer avslappnad. Härligt att du redan är på ruvardag 5, kommer du tjuvtesta?

kram

2011-10-25 @ 07:45:45     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0