ÄP

2011-10-31 @ 15:03:27
Äp idag då. Det gick bra men fy fan säger jag bara den här gången gjorde det så fruktansvärt jävla ont. Gör fortfarande ont, tog precis en alvedon. Nu om det är någon som är känslig fortsätt inte läs då. Det började med när hon skulle sätta nålen, när hon hade satt den så bara rann det ur blod. Så det var tur att hon hade lagt papper under min arm för den vart typ helt nerblodad. Sen när hon hade tömt alla ägg blåsor så var det tydligen rätt mycket blod där också på hela mitt ben och på skynket under mig och den här rocken som man får på sig. Läkarn lugna mig och sa att det inte var från livmodern utan bara från slidväggen där hon hade gått in med nålen.
Ja fick fler ägg denna gång än förra, 16st, känns jävligt skönt! Men jag hade ca 30 äggblåsor som hon tömde. Så inte konstigt att man har ont.

Ska nu vila lite till en film tror jag.

Kommentarer
Postat av: Blåbär

hete BM som stack nålen margareta möjligtvis? :D det var hon so stack mig också och hon la ppaer under för att hon drälde så mycket som hon uttryckte det ;D

Grattis till fin skörd!! Akta så du inte blir ÖS jag var på gränsens (21 ägg) så kolla vid ET om du kan få pravidel utskrivet i sådana fall.

Spännande nu!!

Kram

2011-10-31 @ 18:35:17
Postat av: Blåbär

Och ta hand om dig!! Det där lät brutalt tyckte jag! krama

2011-10-31 @ 18:36:55
Postat av: Sebsus

Blåbär:

Tack du fina! Ja det var ganska brutalt det kan jag verkligen säga. Kan säkert varit Margareta. Kommer faktiskt inte ihåg. Jag höll på att bli ÖS sist och då hade jag inte så många blåsor som nu så ska hålla koll så det inte blir så, men som jag har förstått det så blir man väl oftast bara ÖS om man blir gravid?

Hur går det själv? Några symptom? Tycker det är jätte spännande att du ligger ca 2 veckor framför mig :)

Varm kram

2011-10-31 @ 19:02:29     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Blåbär

Jo oftast blir man mestadels det om man blir gravid, men om man ligger på gränsen kan det gå ganska illa (inte för fostret) men för dig så kolla med dom för säkerhetsskull. Jag var tvungen att fråga vid ET om det fanns medicin mot eventuell ÖS- då sa läkaren nej - efter ET ångrade hon sig och skrev ut det iaf. Man undrar ju om hon hade gjort det om man inte frågat. Well vad vet jag :)

Inga symptom här inte! Bara crinonet som spökar. Hade rejäl mensvärk till och från till och med ruvardag 9 men sedan försvann det. Ha inte känt något sedan dess. Tjuvtestade både RD 8 och 10, minus båda gångerna. Så vi är väl inte sådär jätte hoppfulla tyvärr. Annars funderar vi hur vi ska göra nästa gång. Har fyra frysisar. Men funderar ändå på att göra färskförsök.. vet inte riktigt men det får vänta till i vart fall början av nästa är.

Men nu håller vi tummarna för dig! 16 ägg får hoppas på många befruktade och delade! :D Behövde din kille göra bipsi?

Är det här eran andra IVf? Fick ni några till frysen sist eller hur var utdelningen då? Kraaam!

2011-10-31 @ 21:48:08
Postat av: Sebsus

Vilka läkare att först säga att det inte finns någon medecin för ÖS och sen ändra sig att det finns. Bra att du fick utskrivet iaf.

Vad tråkigt att det är minus men ge inte upp hoppet ännu det kan fortfarande vända. Att ha fyra i frysen är ju jätte bra resultat! Men du måste man inte göra FET innan man får göra färskförsök, tror Huddinge har det som policy.

Ne min kille behövde inte göra biopsi som tur var, hans anpull klarade upptiningen så han var jäkla glad att slippa.

Ja det är vårat andra färskförsök, första gången fick vi ut 12st ägg men bara 2st vart befruktade så har även gjort ett FET som så klart slutade i minus. Så ja är så jäkla negativ, försöker jobba bort det men det är svårt.

Kram

2011-11-01 @ 07:55:21     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: J

Hej! Det lät som en tråkig upplevelse, men vi hoppas att det vänder nu när du snart ska bli ruvare. Jag följer dagligen med spänning! Jag undrar över en sak som man själv inte kommit in i.. det är alla förkortningar som alla skriver om, exempelvis ET, ÖS osv.. Vill du förklara? Nu väntar jg spänt på att få komma igång själv. Kram och lycka till!!

2011-11-01 @ 09:42:22     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Sebsus

J:

Förlåt att du bara får höra negativa saker nu, du som inte har gått igenom detta ännu, men jag lovar det är helt klart värt det. Jätte roligt att du följer mig, jag hoppas verkligen att ni får komma igång snart! Oj har nog inte tänkt på att alla inte vet vad förkortningarna betyder, men här kommer en liten lista:

ET = Embryo transfer (det betyder att man får tillbaka ett embryo efter ett färskförsök)

FET = Frozen embryo transfer (Det är när man får tillbaka ett embryo som vart fryst)

ÄP = Ägg plock (När man plockar ut alla ägg efter att man sprutat)

ÖS = Överstimulerad (När man har gått på sprutor och gjort ÄP så kan man bli överstimulerad vilket betyder att vätska åker tillbaka in i äggblåsorna som man tömt och man kan då få mycket onda buksmärtor)

Ruvare = (När man har fått tillbaka ett embryo så kallas det för ruvning, man känner sig lite som en höna :) )

TD = Test dag (När man ruvar så får man en test dag vilket man ska testa om man är gravid eller ej)

Tror nog det var allt, säg gärna till om du undrar något mer :)

Kram

2011-11-01 @ 16:33:22     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Blåbär

Lycka till imorgon!! Spännande! Jag håller alla mina tummar för dig! Jag vet att det är lätt att bli nedstämd och negativ av den här processen. Det är som en kurs i mindfullnes och självbehärskning - sjukt svårt. Jag hoppas verkligen att du hittar en väg genom ruvartiden som inte är alltför tuff! V ska stötta dig! :)

Jo, det låter rimligt att Huddinge har en sådan policy. Ska kolla upp det. Testade idag igen - RD13, inget plus så långt ögat når! Men som du sa, vi är jättetacksamma och glada att det finns frysisiar. Hoppas de klarar upptining :) Jag börjar bara känna mig orolig för att det kanske är ngt fel på mig, varför ägget inte fäster..har både ett litet myom och endometrios. Vill nog kolla upp det ordentligt innan nästa försök. För allt ser ju såååååå braaaa ut enligt läkarna så man undrar ju lite :) Plus att man inte är lastgammal i sammanhanget.

KRAM PÅ DIG och skriv hur det gick!!

2011-11-01 @ 21:02:19
Postat av: Sebsus

Blåbäret:

Jag känner mig också jätte orolig att det ska vara något fel på mig för läkarna säger hela tiden åh så fint det ser ut och oj va du är fertil men när jag inte lyckats 2 gånger så blir man ju nojig. Men det var som en läkare sa till mig att det är inte alltid det går första gången för dom som kan få barn på naturlig väg, så ge inte upp!

Kram

2011-11-02 @ 17:30:38     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0