hm

2011-11-17 @ 13:45:37
Känns väldigt overkligt detta. Kan inte riktigt förstå. Pratade med kliniken också och meddelade. Hon sa att jag var i v.5 (4+3). Och då har jag en fråga om man vill läsa om graviditets veckorna ska jag läsa vecka 4 eller 5 då? Och på söndag är det då det börjar om alltså v6 (5+0)?.
Sen kunde jag sluta med vaggisarna, har inte riktigt gjort det ännu när skulle ni sluta?
Och jag glömde fråga om jag ska ringa MVC nu? eller ska man vänta tils man har vart på ultraljudet i v7? Känns lite tidigt att ringa dit nu när man inte vart på ultraljudet ännu.
Men det bästa av allt är att den 8 dec ska jag till kliniken och göra ultraljud! :)

Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Då läser du på vecka 6 :-) Kanvarera lite beroende på vilken sida man är inne på, men de flesta har att det är den vecka man är i, inte hur många veckor man gått.

Jag använde inte vaggisarna speciellt länge efteråt, slarvade några dagar och slutade sen helt.

Du kan ringa MVC (heter nu förtiden MVH, mödrahälsovård och BVC heter BHV barnahälsovård. VILKA PÅHITT!)

Du kommer antaglgen få en tid vecka 8 för hälsosamtal och runt vecka 10 för inskrivning, så du kommer ju ändå inte åka dit innan VUL:et.

GRATTIS IGEN!!

2011-11-17 @ 14:53:31
Postat av: Sebsus

Tack Sinnersaint! Vad skulle jag göra utan dig :)

Så skönt att ha någon att rådfråga.

2011-11-17 @ 15:58:30     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Såklart att jag hjälper med det jag kan. Jag är så otroligt glad för er skull. Vad säger Seb? :-)

2011-11-17 @ 21:27:17
Postat av: Blåbär

Ja!! GRATTIS!!!

2011-11-17 @ 22:47:22
Postat av: Sebsus

Sinnersaint:

Ja vad säger Seb, han skickade mess hela dagen igår och skrev att det kändes konstigt och overkligt. Det tar nog ett tag innan man förstår att det verkligen har tagit sig.

2011-11-18 @ 07:36:46     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Men, ack, så härligt! Du ska bli mamma ;-)

2011-11-18 @ 11:22:05
Postat av: mickan

Måste bara skriva grattis här också. Satan vad härligt! :D

2011-11-22 @ 22:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0