Varning för långt inlägg

2011-06-10 @ 18:17:41
Här händer det grejer. Pratade ju med kliniken förra fredagen och då sa ju BM att hon skulle prata med läkaren för att se om jag fick reglera ägglossningen den här månaden och om det gick skulle ju hon skicka info på posten och det skulle finnas tabletter på apoteket att hämta ut.
Så i tisdags så fick jag post från klinken med information och så här stod det:

Först ska jag starta andra eller tredje mensdagen med en tablett som heter Progynon 3 gånger dagligen.

Sen ska jag ringa BM, fast jag kommer ringa henne direkt för att säga att jag fått mens så jag vet om jag ska starta på andra eller tredje dagen med tabletten, men då ska vi boka in ett möte för VUL på cd 10-13.

Efter det står det börja med progesteron 400mgx3 alt Crinone 8%1x1 alt Lutinus 1x3 enligt ordination efter VUL.

Sen får man en tid för ET.

Sen står det så här längre ned:Fortsätt med medicinering i oförändrade doser i första hand till graviditetstest eller telefonsamtal med BM. Vid positivt graviditetstest fortsätt med medicinerna under förutsättningar graviditetsultraljudet är normalt fram till 7 veckor efter ET.

Okej tänkte jag då måste det ju finnas tabletter på apoteket nu också. Men jag vart orolig att jag skulle få Progesteron för det fick jag ju förra gången och fick alla jäkla grav symptomer och inbilla mig att jag kanske skulle kunna vara gravid när jag inte var det. Sen var det ju jäkligt kladdigt också. Och nu ska jag kanske ta dom minst till vecka 7 enligt brevet.

Så på onsdagen så gick jag till apoteket och hämtade ut mina recept. Och gissa vad, jo jag fick Progesteron, men vafan gör man inte för att bli gravid hihi. Så nu är jag redo för den där mensen, kom bara kom.

Sen idag då så har jag tagit steget och pratat med min chef. Varför jag gjorde det var för mitt företag börjar få in väldigt mycket jobb och dom planerar ganska långt framöver att jag ska vara med på dom, så jag bestämde mig för att vara ärlig och berätta att jag planerar barn men att vi inte kan få det på naturlig väg och att vi håller på med provrörsbefruktning, men att vi inte vet om det kommer att fungera över huvud taget eller det kanske tar ett år eller mer eller mindre men att jag ville att dom skulle veta. Det var så himla skönt för min chef sa bara: Jag uppskattar att du är ärlig och berättar för mig. Och på det här företaget så får man skaffa barn. Så jag hoppas att det fungerar för er.

Känns otroligt skönt att ha berättat detta. Nu behöver jag inte vara rädd för att råka försäga mig eller att det ska bli dålig stämning om jag blir gravid och berättar det. Jag har världens bästa chef!

Så lite uppdatering från mig.

Ha det fint alla mina vänner där ute!

Kram

 



Kommentarer
Postat av: Icka

Oj nu händer det grejer, kul!

Proggisar ä kladdigt som sagt men va gör man inrte, ja använde dem för att få en ursäkt att ligga ner 30min*3 ggr/dag hihi =)

kram

2011-06-13 @ 08:34:26     URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Ja nu äntligen händer det grejer :)

Ja denna gång jag tar vaggisarna ska jag också ligga ner i 30 min, min klinik har inte sagt att man ska det så förra gången gjorde inte jag det och nu funderar jag ju såklart på om det var därför det inte tog sig, så denna gång ska jag ligga ner :)

Kram

2011-06-13 @ 19:04:37     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0