Knasiga kliniken

2011-06-21 @ 11:24:53
Ja igår var ju första dagen med progonynen. Känns lite konstigt att äta dom för kartan ser precis ut som en p-piller karta gör. Och tabletten som också ser ut som ett p-piller är baby blå. Ända skillnaden är väl att jag ska äta dom 3 gånger om dagen och det gör man ju inte med p-piller.
Ringde också kliniken igår för att berätta att jag fick min mens i lördags och att jag startade idag då på morgon med Progonynen som jag hade kommit överäns med en BM i fredags om att göra. Inget konstigt eller hur?
Men samtalet börjar med att jag säger:
- att idag har jag börjat med Progonynen för jag fick min mens i lördags morse, den började lite smått redan fredags kväll men kom igång ordentligt på morgonen på lördagen.
- Vadå vad ska du göra? Frågar hon.
- Jo jag har ju en i frysen.
- Jaha ja, men vadå kommer du hinna detta innan sommar uppehållet?
- Tror det jag har ju pratat med er flera gånger.
- Jaha.....
- Ja
- Men varför finns det inget schema för dig upplagt då?
- Jag vet inte. (Tänker vafan det vet väl inte jag, det är ju fan erat jobb?) 
- Men vänta lite, kommer du verkligen hinna detta?
- Ja jag pratade ju med er i fredags så det borde jag väl? (Nu tänker jag, men vadå det är väl inte upp till mig att veta om jag hinner innan deras sommar uppehåll? Jag har semester vecka 29 det är så mycket jag vet, när ni går på semester skiter väl jag i, det ska inte jag hålla reda på).
- Jaha men vänta lite här nu. Kan jag få ditt personnummer så jag får titta på din fil.
- Jag säger mitt person nummer. (Nu tänker jag, jag knappade ju in det när jag ringde till dom borde inte hon då ha tagit fram mina papper innan hon ringer?)
- Sådär ja. Jaha du har ett i frysen alltså. (Tänker nähä det menar du inte?). Då ska jag bara lägga upp ett schema för dig. När fick du din mens sa du?
- I lördags.
- Okej när började du med Progonynen då?
- I dag.
- Okej då får du tid till VUL måndagen den 27/6-11 klockan 09.30.
Sen sa vi inte så mycket mer än att hon var noga att påpeka att jag skulle fortsätta äta mina tabletter.

Summa sumarum av detta. Jag blir trött på att det ringer en BM som inte har en aning om vem hon ringer till och vad samtalet handlar om. Men det positiva är att jag har fått en VUL tid :) alltid något.

Hörs snart igen

Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Hoppas VUL går fint idag!! Nu är du så nära igen:-) stor kram

2011-06-27 @ 07:42:24
Postat av: SinnerSaint

Hoppas VUL går fint idag!! Det börjar närma sig nu :-)

Stor kram

2011-06-27 @ 07:44:03
Postat av: Sandra Vedlund

Goddag! vad rolig dina inlägg verkar! lär med all säkerhet läsa dina poster lite mer! (: Hoppas du har en trevlig vardag :p

2011-06-30 @ 15:04:37     URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0