inte riktigt duktig på inlägg

2011-04-18 @ 08:59:29
Ja är lite dålig på att göra nya inlägg på helgen, men det är för att då har jag oftast fullt upp. Men här kommer en liten uppdatering. Fredags kvällen vart det grillning hemma på lilla balkongen, det blev revbensspjäll med ugnstekt potatis och rotfrukter samt whisky sås till det, jag älskar verkligen att grilla det bästa med våren och sommaren.

Lördagen hade vi städdag i föreningen, det är faktiskt väldigt trevligt för vi städar i ungefär 2,5 timme och efter det så grillar vi korv och så får man välja vad man vill dricka det man får välja på är coca-cola, cider, öl eller vin:). Och sen har vi styrelsemöte i ungefär en halvtimme och efter det är det frivilligt att gå hem. Men vi satt kvar med några andra grannar, satt i solen och pratade, super trevligt :).

Söndagen var en fixar dag åkte runt och hjälpte alla, pappa behövde låna min bil i några dagar, hans ska in på lagning. Min syster behövde hjälp med att dra om en el kabel och sedan vart det en tur till min farafar. Han har nio liv och jag skojar verkligen inte. Först så fick han prostata cancer men fick behandling och fick bort den som tur var. Efter det fick han en stroke låg inne ganska länge på sjukhus men återhämtade sig ganska bra men han har lite svårt att gå så han förflyttar sig med en rullator och när han ska långt så har han fått en el rullstol som han kan köra runt med. Hans vänstra arm är den som har återhämtat sig minst så han har inte full rörelse i den. Och för ca ett år sedan ramla han och bröt den armen men återigen så blev han som tur var lika bra som innan han ramla. Men nu till det sjukaste för i höstas så tänkte min farafar att nä jag ska åka ner till affären och köpa tidningen. På vägen hem så åker han på trottoaren för han räknas som gående med sin lilla el-rullstol. Han stannar vid ett övergångställe och kollar så att det inte kommer någon bil och när han har kommit ungefär halvägs ut så kommer det en bil i full rulle och kör på honom, tänk er att köra på en handikappad man på ett övergångställe, det är helt sjukt. Så in på sjukhus för operation av höftled med mera. Och återigen så återhämtar han sig jäkligt bra för att vara så gammal och vart med om så mycket. Så min farafar har verkligen nio liv. Igår var vi där och hjälpte honom att byta slang på el-rullstolen för han hade fått punktering, för nu ska han börja ta sig ut igen när det är vår så hoppas ingen kör på honom igen.

Ja sammafattningsvis har min helg varit häktiskt men jäkligt trevlig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0