hela livet

2011-04-28 @ 07:34:18
Okej det här kommer säkert skapa en massa kommentarer men det skiter jag i för det här är min blogg och jag är en person som alltid säger vad jag tycker.

Jag blir riktigt sårad för oftast när man pratar om barn så får jag ofta höra men gud du är ju så ung, ni har hela livet framför oss. Okej tänker ni men du är ju ung och ni har ju hela livet framför er.

Men det är faktiskt inte så. Min sambo har en dödligt sjukdom! Han lever redan på övertid. När Seb var ca 5år så sa läkaren till hans mamma att han kommer inte leva så länge. Ni får vara glada om han klarar tonåren. Idag är han 26år! Visst forskningen går framåt hela tiden men för sakta, men idag så lever faktiskt dom med cf längre än vad dom gjorde förrut. Men den här sjukdomen är väldigt individuel (svårt ord, stavas det så?) vissa klarar sig inte genom tonåren och vissa kan bli över 50år gamla.
Min sambo har redan utreds för att göra en dubbel lungtransplantation 2 gånger sen jag träffade honom. Han är inte tillräckligt sjuk än för att ställa sig på vänte listan anser läkarna. Men den dagen kommer, frågan är bara när? 

Så kom inte till mig och säg du är så ung du har hela livet framför dig. För det har vi inte. Jag vet inte om min kille kommer att leva 1år till eller 30. Jag har fått tagit ställning till att en dag står jag säkert som ensam stående mamma. Jag vill inte vänta längre med att få barn, jag vill att min sambo ska kunna få så mycket tid som går, om vi lyckas få barn, med det.

Vi kommer bara att skaffa ett barn. Vi kommer inte gå igenom detta en gång till. 

Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Å va trist:-( vet man inte om detta är det no lätt att säga så. Men ofta mår typ alla dåligt över att höra det, för vem vill vänta? Å jag förstår verkligen att ni inte vill det! Jag tror nog ändå att i säkert kanske vill ha ett litet syskon sen så ni vet att ert kommande pyre kommer ha någon vid sin sida under uppväxt och sitt liv, tror ni inte det:-) jag sa att jag aldrig mer ska göra Ivf, men jag har Redan ångrat mig;-)

Jag hoppas och tror på att han kommer leva ett rikt och fint liv och bli lika gammal som du i och med att forskningen går framåt!

All lycka åt er fina du;-)

2011-04-28 @ 11:35:29     URL: http://sinnersaint.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Jag har faktiskt bestämt mig för att vi inte kommer skaffa fler barn. Men man ska aldrig säga aldrig :). Men jag tror inte det för det är ju väldigt mycket att tänka på redan med hans sjukdom. Sen är det ju inte så lätt med barn heller för han är väldigt infusions känslig vilket innebär att han inte får träffa sjuka människor så gott det går, och man vet ju hur barn är, dom är ju sjuka jämt. Så vi måste försöka hitta antingen ett dagis eller en dagmamma som förstår allvaret i att vårat barn inte får drabbas av så mycket sjukdomar. Men vi får se när den dagen kommer :)

2011-04-28 @ 18:50:32     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Ja det är ju inte det lättaste:-( men jag tror ni kommer lösa de finfint:-)

2011-04-29 @ 07:18:44
Postat av: Sebsus

Ja det tror jag också!

2011-04-29 @ 10:25:25     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Icka

Ja hatar verkligen den kommentaren " Ni är ju så unga" usch...den är helt onödig!

kram

2011-04-29 @ 10:46:06     URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Ja Icka det kan jag verkligen hålla med om. Att folk alltid måste lägga sig i.

Kram

2011-04-29 @ 12:01:44     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0