glömde att berätta

2011-04-15 @ 08:12:29
Jag kom precis på att jag har glömt att berätta att jag var på hälsoundersökning genom jobbet förra fredagen och i tisdags var jag där igen för att få svar på alla blodprover. Tänkte att bra då får man se om det kan vara något som är fel på mig, kanske därför jag inte blev gravid med första ivfen, typ kolesterolet eller insulinet i kroppen.

Men icke sa nicke jag hade inte ett endaste fel, bra BMI, bra blodtryck, fina värden även järn hade jag högt av och läkaren sa att hon var verkligen förvånad för det brukar aldrig vara någon som har så fint värde på järnet. Så va fan tänkte jag, om jag nu verkligen är frisk som en nöt kärna finns det ju inget jag kan förbättra för att bli gravid.

Jag vet jag har lite konstiga tankar ska vara glad att jag är frisk men ändå jag vill hitta något som jag kan förbättra så att jag kan inbilla mig att det är det som gör att jag kommer bli gravid nästa gång.

Förlåt om det bara blir massa negativa inlägg men jag är inne i en sån period just nu.

Kommentarer
Postat av: Sinnersaint

Så roligt att alla värden var bra. Tänk som så att dte var ju skönt det, så det inte var något som gör att jag inte kan bli gravidf ;-) Du är frisk som en nötkärna å allt kommer gå super :-)



Å på tal om allt gnäll från gravida. Jag tror att man ska acceptera det, för vi är i en sits, de är i en annan. Jag sa att jag inte skull gnälla på illamående om jag faktisk någongång blev gravid.....jag hade väldigt fel!! Det är dte enda jag gjort hittills. hehe. Å jag har bestämt mig för att jag har likamycket rätt att gnälla som någon som inte försökt så länge hehe.



Tänker på dig, å dina inlägg är inte alls deppiga, de är ur riktiga livet ;-)

2011-04-15 @ 09:38:51     URL: http://sinnersaint.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Hihi ja det är sant att dom lever i en annan sits. Och jag kommer säkert att gnälla som alla andra när jag väl är gravid, tror bara att jag är väldigt känslig just nu bara för att vi går igenom en tung period. Mitt inlägg var absolut inte riktat mot dig men det hoppas jag att du förstår:)

2011-04-15 @ 09:46:38     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Mickan (minbebis)

Förstår vad du menar med att det vore skönt att hitta ngra fel. Då känns det på ngt sätt lättare att acceptera att det inte "funkade".

Jag och min sambo var ju oförklarligt barnlösa, och jag tyckte det var så frustrerande att dem inte kunde hitta ngt så man kunde "rätta till det".



Men nu är ju jag helt övertygad om att nästa gång ni påbörjar ivf (vilket kommer bli snaaart!!) så kommer ni lyckas! Jag håller tummar och tår för dig!

2011-04-15 @ 12:43:26
Postat av: Sebsus

Ja det blir ju så när man inte lyckas då försöker man leta fel. Det är fint det att du håller håller tummar och tår för mig:)



Det är såna som du som ger mig hopp om att lyckas:)

2011-04-15 @ 13:03:21     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: SinnerSaint

Nej jag tog det inte som att det var åt mig:-) och jag förstår dig för jag har gråtit varje gång någon i närheten ens blivit gravid:-) men tror vi ska låta alla gnälla bäst dom vill för en vacker dag behöver vi det:-) men jag håller ju med dig om att det kan vara grymt drygt;-)

2011-04-17 @ 13:21:55     URL: http://sinnersaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0