V22 (21+1)

2012-03-12 @ 07:52:42
Känns så skumt att få skriva vecko rubriker som faktiskt tickar uppåt eller neråt hur man nu ser det. Och att vi passerat halva tiden. Men våran lilla Tiger får gärna stanna ett bra tag där inne i värmen, får inte komma för tidigt inte.

I helgen blev jag så förvånad att det kan finnas så mycket snälla människor i denna värld. I torsdags så ringde jag min svärmor angående ett problem med en blomma hemma, den har växt ur sin spiral, det är en sån klängväxt. I alla fall så var hon på jobbet och förstod inte riktigt vad jag menade när jag skulle förklara. Så hon ville att jag skulle skicka en bild till hennes kollega för hon har inte så bra telefon så man ser inte bilder så lätt på den. Sagt och gjort och sen ringde hon och sa hur jag skulle göra med blomman. Då var det problemet löst och inte så mycket mer med det tänkte jag men så fick jag ett meddelande från hennes kollega kallar henne för A. Hon skriver iaf att hon ska till Ullared i helgen och undrar om jag behöver några saker till bebisen? Min svärmor har berättat att vi väntar barn och att jag inte har så mycket erfarenhet för henne. Svarar snällt att vi har i princip inget alls så hon får gärna handla åt oss. Så allt slutade med att jag förde över pengar till henne och hon åkte till Ullared och handlade massor åt oss. Och när hon kom hem så tog hon några kort på allt och skickade och det var hur fina saker som helst. Tex handlade hon, täcke & kudde både till vagn och säng, 2st påslakan set vardera till vagn och säng, drag på lakan och vanligt lakan till vagnen, kläder, bad termometer, sköttbädd med överdrag, dreglisar, nappar och napp hållare, en lite tunnare overall, en tunn och en tjock filt m.m.
Hur mycket som helst och hur billigt som helst. Känns så himla bra och hur gullig kan man inte vara att hjälpa någon som man aldrig träffat med detta. Ni tycker säkert jag är knasig som vågar skicka någon annan att handla saker utan att få bestämma själv men vi pratade lite på telefon när hon var där och jag kan säga att jag litar till 100 % att hon väljer fina saker.

Får dom inte föräns i påsk när vi ska åka neråt landet till svärmor, men ska förska ta lite bilder då så ni får se vad hon har köpt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0