V 32 (31+5)

2012-05-25 @ 12:57:51
Hej hemskt mycket hej!

Här rullar det på! Tiden flyger fram nu känns det som men det är nog för att det händer så mycket annat i mitt liv just nu.
Var på Ultraljud igår, det var ju inbokat sen länge tillbaka pga att vi gjort IVF så får man ett UL i V32 men också som uppföljning från förra UL som vi gjorde för två veckor sedan för att se om bebisen växer som den ska, vilket den hade gjort! Så skönt, den hade även normal fostervatten mängd och hjärtat såg ut precis som det skulle. För två veckor sedan så låg bebisen i säte (med rumpan neråt) och igår så hade den vridit sig och låg nu med huvudet nedåt. Så när jag var hos BM sen på eftermiddagen så frågade jag om den kommer vända sig igen eller om den nu ligger så tills det är dags? Hon sa då att den kan fortfarande vända sig men chansen är inte så stor eftersom det börjar bli trångt i magen nu. Och det vore bra enligt min mening för då behöver jag ju inte göra vändnings försök och så. Annars hos BM så slog hjärtslagen i 139slag/minut och mitt SF mått låg på 27mm. Alltså har SF måttet ökat men ligger fortfarande i den nedre kurvan. Och hon berätta då att om den fortsätter lika så är det ingen fara men om den börjar dala så måste vi göra fler UL. Även om bebisen växer som den ska så kan det betyda att jag har en liten livmoder och då måste man hålla koll på det.

Vi bokade även in alla nästkommande besök, Alla kan ni förstå hur nära det är nu när man kan boka in alla möten? Totalt vart det 4st det kan tillkomma ett till om inte bebisen kommer V40 för då gör vi ett besök i V41 också och sen sätter dom igång mig den veckan om inte bebisen har kommit. Helt sjukt kan inte riktigt förstå att det är så nära.

Ja det är väl det som har hänt mig den senaste tiden. Ska försöka ta en bild på magen på söndag också så ska ni få se :). (tråkiga är bara att jag har fått några bristningar på magen, tycker det är väldigt jobbigt men kan ju tyvärr inte göra något åt det.

Hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0