V35 (34+5)

2012-06-15 @ 08:02:31
Hej på er!

Nu ska jag göra något som jag har sagt till mig själv flera gånger att jag verkligen inte ska göra. Men jag behöver eran hjälp. Det gäller namn. Vi har lovat varandra att inte berätta för släkt och vänner innan vad vi bestämt oss för för namn. Mycket för att vi ska kunna ändra oss när den lill* är född om det inte passar och inte behöva diskutera innan varför vi valt vissa namn och så vidare. Men nu känner jag att jag behöver råd från någon så därför blir det ni. Om det nu skulle vara så att det är någon som känner mig privat så ber jag er att inte berätta för våran släkt eller gemensama vänner om vilka namn vi funderar på. Hoppas att ni resperkterar det.

Så då över till min fundering. Tjej namnet är redan färdigt så det behöver jag inga råd om men däremot så är det pojk namnet som vi har problem med. Jag har ett favorit namn och Seb har ett annat. Jag gillar Sebs förslag väldigt mycket men är rädd att vi alltid kommer behöva få frågan oj vilket ovanligt namn, är det något ni hittat på själva? Det är inte så konstigt namn utan finns med i dom flesta namn apparna och så men det är väl inte jätte vanligt. Sen det namnet jag tycker är fint är jag rädd att det är lite för barnsligt, jag tänker alltså när vårat barn har vuxit upp att det kommer "klassas" som ett barn namn. Det här är kanske jätte fånigt och något jag bara har fått för mig men det är därför jag behöver eran hjälp.

Så här är namnen:

Sebs favorit: Amandus

Sus favorit: Melwin

Blir jätte glad om ni kan hjälpa mig, ni får gärna motivera varför ni tycker ett namn så jag lättare kan komma fram till ett beslut :).

Tack


Kommentarer
Postat av: J

Jag har alltid älskar namnet Melwin och tycker det är klockrent. Det var ett av mina favoritnamn om vi skulle fått en pojke. Amandus tycker jag tyvärr inte alls om eftersom jag just nu förknippar det med "Amandus" från big brother som precis gått på tv:n och honom gillar jag inte alls haha!! Jag skulle valt Melwin UTAN TVEKAN!



Kram!

2012-06-15 @ 11:51:38     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag är också en som älskar namnet Melwin, men ser heller inget fel i Amandus förutom att man kanske förknippar det med bigbrother deltagaren. Jag tycker att båda två var bra, men ska jag säga vilket jag gillade mest så är det Melwin. Sen så tycker jag absolut inte att du behöver vara rädd för att det blir för "barnsligt" namn, enligt mig så är det ett jätte fint namn som verkligen passar i alla åldrar. :)

Jag har själv samma problem och tycker att det är jätte svårt med namn, men här hemma är det så att vi inte riktigt kommer överens istället.. ;)



Kramar!

2012-06-15 @ 13:02:16     URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Osofin

Melwin är ju ett väldigt vanlig namn numer. Så vill man att det ska vara just det, så är det ju ett bra alternativ. Jag känner till MASSOR av Melwin :) Han blir säkert inte ensam om att heta det i sin klass sen. Tror att det kommer bli ännu mer vanligt snart...



Amandus är ju å andra sidan inte alls vanligt. Men väldigt fint! Vi valde ett namn som INGEN annan i hela landet heter. Många frågar om varför hon heter så och hur vi kom på namnet, men ALLA har sagt att de tycker att det är jättefint! Själv tycker jag att det bara är mysigt att få frågan så det stör mig inte och så länge man inte väljer ett namn som barnet kan "ta skada av" så välj med hjärtat ;)

Vi hade också JÄTTESVÅRT att hitta på ett pojknamn och var ännu inte överens när lillan föddes, så tur för oss att det blev en flicka haha

Lycka till och hoppas att ni kommer fram till nåt snart som känns bra för båda....



KRAM

2012-06-17 @ 20:42:39
Postat av: Osofin

vill bara tillägga att för mig som INTE sett BigBrother, så är inte det nåt problem alls. Det är inte alltid så, men ofta så faller sådana personer snabbt i glömska. Om ett år eller mindre kanske det inte är någon alls som tänker på det...



kram igen ;)

2012-06-17 @ 20:44:55
Postat av: Sebsus

Hej



Tack för era svar det hjälper mig mycket i beslutet!

Tråkigt om man skulle förknippa Amandus med en dålig BigBrother deltagare men som Osofin säger så kommer oftast sådana person i glömska ganska fort.



Ska ta mig en funderare lite till så får vi se vad vi kommer fram till men återigen tusen tack för era kommentarer!



Kram

2012-06-18 @ 08:21:03     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Libra

Svårt! Men jag tror ni kommer att se när bebisen kommer ut vem det är. :)

2012-06-18 @ 16:03:02     URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0