V29 (28+2)

2012-05-01 @ 19:37:13
Huvudet upp fötterna ner och bebis som sparkar i magen. Det är ungefär så det är just nu. Ni som undrar varför jag inte bloggat på senaste tiden så kommer svaret här. I tisdags förra veckan fick min pappa en stroke. Livet är så fruktansvärt orättvist. Han är 57 år gammal och proppen sitter på vänster sida i huvudet och har då påverkat tal centrumet och höger arm och ben. Han är fullt medvetande men kan bara säga ja och nej. Vilket är jobbigt både för honom och oss barn. Han flyttar i bland armen och vickar på stor tån men det kommer när han inte styr det själv vilket jag ändå ser som positivt på för då finns det signaler dit och han behöver bara lära sig kontrollera dom igen. Ja så denna vecka har jag i princip bara gråtit och överlevt. Försöker ta tag i allt som han inte kan ordna själv just nu. Därför så kan det bli lite så att bloggen hamnar åt sidan. Självklart så kommer det ett inlägg om det skulle hända något med bebisen, men just nu så mår vi bra. Så vi ska se till att min pappa repar sig så fort som möjligt det är mitt mål just nu.

Håll alla tummar för att hans tal åtminstone kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min pappa fick det för 20 år sedan, han var nästan 50 då. Han kunde varken tala eller röra ena sidan heller. Idag märks inte det. Det var hård träning sim gällde, så peppa honom att träna varje sekund han får över när sjukgymnastiken börjar! Det kommer bli bra ska du se. Pappa har fått flera proppar till efter det men de

Har varit mycket mindre. Han är idag inte exakt lika stark i högern som förr, men inget man märker av. :-) bryt ihop å ta nya tag sen! Kram

2012-05-02 @ 10:41:42
Postat av: Marielle

Åhhh, huvva vad hemskt! :( Tänker på dig!

Självklart håller jag alla tummar och tår jag kan för er nu, ni finns i mina tankar!



Kramar!

2012-05-05 @ 15:24:57     URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: J

Usch så tråkigt :( Ibland känns inte livet rättvist! Hoppas att han finner styrka att kämpa!! Kramar!

2012-05-07 @ 09:24:14     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Osofin

Men ojojoj!

Många tankar till hela din familj nu i denna kris. Tänker på er och önskar sååå att han snart är på benen igen!



KRAMAR <3

2012-05-10 @ 20:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0