V26 (25+2) Känslor upp och ner

2012-04-10 @ 10:45:07
Hej och hå. Ny vecka som jag inte har uppdaterat ifrån. Jag blir så stolt när någon runt omkring frågar vilken vecka jag är i. Svarar och tänker för mig själv, tänk att vi kommit så här långt.

Annars så mår jag och den lille i magen bra. Det sparkas och har sig. Det sparkas inte så mycket men jag känner av den några gånger under dagen. Många säger ju att åh det sparkas hela tiden. Men så är inte våran utan det kommer några gånger bara precis som den vill säga glöm inte bort att jag är här. Jag har även märkt att om det sparkas i magen och Seb lägger handen eller pratar med magen på så brukar den lugna ner sig. Men inte om jag gör det.

En annan sak som tynger mig mycket är att Seb ska läggas in på sjukhuset imorgon och tio dagar framåt. Han avslutade en antibiotika kur förra tisdagen men 3 dagar innan så fick han feber. Vilket man inte brukar få så läkarna i torsdags vart oroliga och han fick göra en akut röntgen och det bestämmdes att han skulle fortsätta med en antibiotika i sin inhalator tills på onsdag då han läggs in för att få dropp intranevöst. Han brukar ju i vanligt fall ta det hemma i såkallade bubblor som jag berättat om tidigare. Men den här antibiotikan som heter Teonam (vet inte hur det stavas) får man inte ta hemma för hålbarheten är inte lika länge som vanliga antibiotiker och när man blandar dom så kan det komma in bakterier så han får inte blanda dom hemma heller. Men det finns en annan sak som oroar mig mer. Seb fick när han var liten en antibiotika som hete Meronam (även där kan jag ha stavat fel) och när han fick den så fick han biverkningar av den, inga små utan han blev helt okontaktbar och så. Och meronam och Teonam är släkt vilket betyder att han kanske kommer få samma biverkningar denna gång. Så han ska försöka få kontakt med KSS i Skövde i dag som han gick hos som barn och se om han verkligen får ta den antibiotikan nu. även om dom säger ja så kommer jag vara jätte orolig.
värst tycker jag är att han inte får sova hemma. Han ska få vissa permissioner och få komma hem på dagarna men det är ändå super jobbigt att veta att han ligger där hela dagarna i ett sterilt rum.

Nog om tråkigheter nu för ett tag. Idag ska jag till BM för kontroll. Åh då kommer vi säkert få höra hjärt ljuden. Längtar så men får stå ut tills klockan 15,00 när vi har tid.

Kommentarer
Postat av: Osofin

åh vad jobbigt!!

Hoppas sååå att Seb får må bra!

Tänker på er...



hur gick det hos BM?

2012-04-12 @ 21:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0