RD 8

2011-11-10 @ 13:50:55
Vet inte vad jag ska skriva riktigt. Det är nog därför jag inte har uppdaterat på 2 dagar. Känner nästan inget. Brösten är super spända och ömmar när jag tar av mig BHn. Har som lite mensvärk på nätterna och får gå och kissa minst en gång per natt. Och är väldigt trött varje dag på eftermiddagen. Det är nog det ända och det kan ju vara vaggisarna som gör allt detta. Så svårt att vara positiv nu.

Seb är på sjukhuset hela dagen idag. Han ska ju utredas nu snart i göteborg men då ville dom att han skulle göra några tester här uppe i Sthlm först. Så det är han och gör just nu. Han blåste väldigt dåligt idag 1,21 l/s och han har nästan nyss gått på pencelin kur. Så känns skit jobbigt idag. Han gjorde även lugn rönken, så får se vad det vissar sen, hoppas det inte är alltför stor skillnad från förra året.

Rätt jobbigt nu känslomässigt med allt.

Kommentarer
Postat av: J

Hej!



Jag vet hur jobbigt det är när man oroar sig för sin sambo och hans sjukdom. I början när vi träffades förstod jag inte riktigt vad hans sjukdom innebar och jag blev väldigt rädd när han åkte in och ut på sjukhuset, nu har man vant sig lite mer, men det är aldrig lätt. Min sambo tycks ha lite mildare grad av sin sjukdom än vad din sambo har (vet ju dock inte hur gammal din kille är), sen visar den sig ju lite annorlunda hos olika individer. En del blir värre angripna på lungorna, andra magen osv.. vad jag har förstått. Jag förstår dina känslor när det gäller sjukdomen, det är inte lätt för honom, men absolut inte lätt för dig heller och det får man inte glömma. Vad är det han gör nu? Ska han se om han behöver ställas på kö för nya lungor? Min kille har haft problem med magen, men det har dom löst relativt bra nu.



Tack förresten för kommentaren i bloggen, kände mig en aning angripen där. Det är ju trots allt inte mitt fel att vi har fått en kallelse nu. Jag hade förstått om man läst en viss sorg och besvikelse, men när det skickas mail och skrivs om besvikelsen på IVF-bloggarna kände jag mig utsatt eller påhoppad. KRAMAR!

2011-11-10 @ 15:21:16     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Blåbär

Skickar en virtuell kram!

2011-11-10 @ 22:12:31
Postat av: Sebsus

J:

Ja CF skiljer sig väldigt mycket från person till person, vissa får inte ens reda på att dom har CF och vissa blir väldigt dåliga. Men det är inte vanligt att man mår bra när man har CF, det är ytterst få som gör det. Min sambo är 26 år gammal och han ska utredas för nya lungor om det är dags att ställas upp på transplantations kön eller inte. Jag tror alla CF patienter har problem med magen och att ta upp näring, men har han fått Creon forte nu att ta i samband med mat? Det har min sambo gjort ända sen han var liten och det hjälper lite grann. Jag kan rekomendera er att vara med på nästa års CF möte som brukar hållas i Sthlm, där lär man sig väldigt mycket.



Förstår att du kände dig utsatt för jag tolkade det även ganska arg riktat mot dig, men hon vart nog sårad av min komentar också och det var inte meningen. Klart man vill ha rätsida på vad som gäller. Och jag hoppas hon får sin tid snart också.



Kram

2011-11-11 @ 07:09:05     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0