V18 (17+2)

2012-02-14 @ 08:09:46
Ja här händer det inte så mycket. Inge "fladder", inge fostervattens plask och inga sparkar ännu för min del. Alla frågar om jag har börjat känna "fladder" nu? Vadå fladder hur ska det kännas? Tycker det börjar bli irreterande att inte ha någon aning om hur det ska kännas. En del säger ju att det ska bubbla i magen också, prata med min svärmor igår och då frågade hon om bubblet. Ja det bubblar ju ibland i min mage och låter så där som att man pyser ut en kolsyrad flaska. Är det det du menar fråga ja? Nej nej det ska inte låta om magen. Nehe men hur ska det kännas då? Jäkla svårt alltså. Men min svärmor sa att du har det säkert där redan bara att du inte vet hur det känns.
Så dagens problem jag har troligen det magiska "fladdret" i magen utan att veta om det. Så ska försöka känna efter om jag kan hitta det.

Ja glad alla hjärtans dag på er!

Kommentarer
Postat av: Sinnersaint

När du tror dig känna något du inte vet vad det var och väntar på att känna det igen, men inget händer. Då är det bebis :-)

Å efter bara ett litet tag kommer du känna det som när en fisk ligger på land å sprattlar typ :-) det är det bästa sättet att förklara på tror jag :-) väntar med spänning på att du ska känna det ;-)

2012-02-14 @ 10:46:33
Postat av: Sinnersaint

För övrigt kände jag första gången 18+0 :-) men ibland kan det ju ta många fler veckor :-)

2012-02-14 @ 10:47:40
Postat av: Sebsus

Sinnersaint:

Okej jag väntar och försöker känna efter :)

2012-02-14 @ 10:52:36     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: J

Nej, inte riktigt tror jag inte.. Alltså om vi säger såhär. Man ser ju ut som ett V där nere och på högra sidan (den högra ljumsken) så känns det typ som jag har en muskel i kläm eller en nerv eller nått kanske. Det gör inte speciellt ont, bara att det hugger till ibland, men inte mer än vad det gör på vänstra sidan. Det känns liksom bara konstigt. Jag vet ju att man har som en hängmatta som går hela vägen runt till ryggen och att det kommer kännas som dragningar osv.. det har jag känt, men det här är annorlunda och det känns inte som om det skulle vara äggstockarna heller. Jag tycker det är jobbigt när man ringer barnmorskorna på Huddinge som liksom inte ställer några direkta frågor utan bara viftar bort det "ja, men dina äggstockar är fortfarande svullna".. hon frågade inte om jag fortfarande äter pravidel eller när jag slutade eller någonting. Ska man behöva gå och vänta till vecka 8 nu på vul för att se att allting är som det ska eller måste man åka till en gynakut bara för att få se hur det ligger till? Tycker det är konstigt att dom inte tar symptomerna på mer allvar. När jag ringde gynakuten på huddinge igår så sa dom att de inte visste någonting om ivf behandlingar och när jag sa att jag var rädd för utomhavandeskap sa hon "men visst har dom fört in ägget i slemhinnan? Då kan det väl inte bli utomhavandeskap"?? Hur ska JAG veta det? Det är ju JAG som ringer och är orolig och frågar. Jag funderar på om jag ska ge det några dagar eller om jag ska åka in till gynakuten i Solna idag, men det känns så konstigt att sätta sig där när man inte har akutont eller blöder...

2012-02-15 @ 09:23:24     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0