vardag

2011-05-02 @ 17:53:52
Tänkte ni skulle få se hur våran vardag ser ut. Vi kom precis hem från Huddinge sjukhus Seb har startat en antibiotika kur. Han måste gå på antibiotika kurer när han blir sämre, det blir ungefär varannan månad.
Han får inte antibiotika som oss andra i tablett form utan han har en Port-a-cath eller port som vissa kallar det. På den sitter en slang med en nål in i porten. På den kopplar man sedan en Intermate bubbla, vi kallar det bara för bubblor, nu ska jag äntligen lära mig lägga in bilder. Antibiotikan tar han var åttonde timme, det blir mycket medecin som ska förvaras i kylskåp, kommer en bild på det med.

Så nu prövar vi med bilder om det inte går i inlägget så kommer det ett inlägg efter :)

Här ser ni bubblorna i kylskåpet

Kylskåpet. Här ser ni alla bubblor.

Porten

Så här ser en port ut med nål i.


Kommentarer
Postat av: Sinnersaint

Oj! Det var ett par bubblor det. Hoppas att han snart känner isg bättre igen :-) På vilket sätt blir han dålig? (Om det är ok att fråga?)

Jag tror att ditt utslag på ÄL stickan kommer komma när det borde :-)

Kram

2011-05-02 @ 18:32:32     URL: http://sinnersaint.blogg.se/
Postat av: Icka

Oj inte alla kylar som ser ut så...ni är starka, både detta o IVF jösses va vissa ska utsättas.

Ta hand om er, kram

2011-05-02 @ 20:48:55     URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Sinnersaint: Absolut får du fråga. Jag är så van vid detta så ibland glömer jag bort att inte andra har det så här och bara pratar på, så det är bra med frågor, jag tar inte illa upp om man frågar.

CF (Cystisk fibros) innebär att man överproducerar slem som inte kroppen kan ta hand om, slemet täpper då till lungorna. Och när han blir sämre så blir han mer andfådd och får svårt att andas och då vet han att det är dags för en antibiotika kur.

Ja hoppas verkligen det blir omslag nu på fredag för jag fick det inte idag.



Icka: Nej tur att vi har en stor kyl för annars hade det inte gått. Tack du fina fast ibland känner man sig inte så stark.



Kram på er båda!

2011-05-03 @ 08:22:35     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Mickan (minbebis)

Stor kram till dig, ni är verkligen starka! Alla ens egna problem tynar bort i jämförelse med era.



2011-05-03 @ 13:45:01
Postat av: Sebsus

Nej men klart inte era problem tynar bort, vi är vana vid det här livet, alla som håller på med ivf är super starka. Jag lovar att ivf är en galet jobbig resa!

Det kanske kommer mer vardags inslag det här var bara lite.

Kram

2011-05-03 @ 17:13:22     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0