V24 (23+0) Prat om barnvagn

2012-03-25 @ 12:00:30
Nu är jag så där dålig på att göra inlägg igen. Men det händer väl inte så mycket tyvärr. Jag har fortfarande ligamentsmärtor som kommer och går. Framför allt på natten när jag ska sova. Men allt är värt det när lill* kommer.

Och angående barnvagn så är ju det en djungel men jag hade ganska många krav när det gällde min barnvagn. Den ska ha stora bakhjul och stora framhjul. För jag kan verkligen inte förstå hur man kan vilja ha små framhjul. Hur gör dom då när det kommer massa snö eller man ska gå i skogen? Sen ville jag ha svängbara framhjul för att det ska vara lätt att ta sig fram i stan. Gärna som går att låsa. Och den ska ta liten plats i bilen. Som ni hör så hade jag väldigt många krav :). Så för ett tag sen så googlade jag nästan en hel dag för att hitta den perfekta. Och det gjorde jag, en Tako, men tyvärr så säljs den bara i Lund och kostade runt 6 000kr. Så jag och Seb kom fram till att vi kan ju inte åka till Lund för att test köra den och bara beställa kändes lite läskigt.

Så min Seb satt en hel kväll och googlade om Tako och kom fram till att fabriken ligger i Polen. Och på den sidan (fabrik sidan) så fanns det 7-8 olika modeller och massor med färger till skillnad från butiken i Lund som bara har 5 modeller och inte många färger alls. Så vi bestämde oss ganska snabbt för att pröva beställa därifrån. På sidan går det inte att beställa genom deras beställnings formulär utan vi fick mejla till dom och så frågade vi vad den skulle kosta om vi beställde. Vi fick svar efter ca 10 min (vilket jag kallar för service) att totalt skulle det kosta 3 200kr då var 500kr i dom pengarna till fartygsfrakten. Det ska även sägas att detta var en av dom dyraste modellerna dom hade på sidan och är en 3 i 1 alltså även med babyskydd till bilen. Så vi sa det är inge snack om saken utan vi mejlade tillbaka att vi ville beställa. Då fick vi ett val att antingen sätta in pengarna på deras företags konto eller att betala med Paypal och om vi betala med Paypal skulle det kosta 5% extra. Och vi sa att nej vi chansar och sätter in pengar på deras företags konto. Sagt och gjort. Sen var det bara att vänta och hoppas på det bästa.

Det gick några veckor och vi började bli oroliga att vi inte skulle få någon barnvagn så vi mejlade och frågade hur det gick. Fick svar super snabbt att det var mycket i fabriken och att den var under produktion. Vi väntade ännu lite till och i fredags så kom första delen :). Vi fick först baby skyddet och barnvagen kommer om några dagar. Vi har fått en adress så vi kan följa packetet hela vägen till Sverige. Så nu tänkte jag lägga in lite bilder på baby skyddet.

Våran Barnvagn Tako Warrior GT













Jag kan tyvärr recensera den eftersom jag inte haft något Babyskydd att gemföra med. Men jag tycker den verkar väldigt bra. Ska också säga att den kommer att gå att sätta på barnvagnen sen när den kommer.


Kommentarer
Postat av: Liisa

det är så mysigt när det ligger en liten sockertopp i! =)

2012-03-27 @ 10:50:00     URL: http://bumblebiiet.wordpress.com
Postat av: sebsus

Liisa:

Åh kan bara föreställa mig det.

2012-03-28 @ 13:21:42     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Osofin

Hej. Jag har följt din blogg sen vi kä,pade tillsammans i foprumet på min bebis.

Måste bara säga att det var ett bra köp ni gjort. Modigt och jättebra. Jag har själv gått emot vad "alla andra sagt" och beställde min brudklänning från Kina och betalade det mesta i förväg. Det gick också jättbra. Så hoppas att alla delar kommer tillrätta och att ni blir supernöjda!



Har förstått att du/ni har det ganska kämpigt i livet över huvudtaget och det är ju ingen dans på rosor att vara gravid bara för att man längtat. Är jätteglad över att det gått vägen för er och jag önskar dig en massa kraft och glädje den sista tiden nu. KRAM

2012-03-29 @ 12:19:01
Postat av: Sebsus

Osofin:

Vad roligt att du har följt mig! Hoppas allt är bra med dig! Ja det var ett bra köp, barnvagnen kom i tisdags men har inte hunnit lägga ut bilder ännu det kommer :). Modigt av er att beställa brudklänning från Kina, men jag är helt med på eran sida man måste våga lite ibland.



Nej min blogg är ju inte alltid jätte glad utan kan nog vara rätt deprimerande att läsa. Men det är skönt att få lätta sitt hjärta ibland. Sen tror jag att vi alla som har gjort IVF är mera "oroliga" än andra gravida.



Varm Kram

2012-03-29 @ 13:06:45     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0