V21 (20+2)

2012-03-06 @ 10:47:03
Dagens fundering.
Nu kommer nog många tycka jag är väldigt konstig som redan börjat fundera på detta men jag tänker mycket på namn. Min sambo säger att det är lång tid kvar så vi behöver inte tänka på det ännu men för mig är det viktigt att vi verkligen har valt rätt namn så jag inte kommer ångra mig någon dag. Vet att man kan ändra sig när man får träffa den lill* men vill ändå ha några förslag då vi får träffa bebisen.
Så jag kommer inte skriva namnet föräns jag är helt säker på allt men ni får gärna komma med förslag ändå. Vi gillar lite ovanliga namn. Tänk på att både jag och min sambo börjar på S så vi vill nog inte gärna att vårat barn också ska börja på S. Men nu till min fundering. Vi satt på jobbet för några veckor sedan och läste en tidning om populära namn och började disskutera om fina namn och då sa jag ett pojknamn som jag tyckte var fint och fick reda på att en kille som var med i disskutionen har en son som heter det. Och det är verkligen ett namn jag har fastnat för så är det okej att döpa vårat barn till samma namn om det skulle bli så? ni ska veta att vi är ungefär 30st som jobbar på min avdelning. Eller ska man avstå från det namnet då? För i sådantfall är det många att ta hänsyn till på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Liisa

jag tycker ni ska döpa bebisen till det ni vill. man kan inte ta hänsyn till de som jobbar på jobbet, familjen är en sak men annars tycker jag man ska döpa bebisen till det man tycker är fint. =) lycka till!! kram

2012-03-06 @ 12:07:27
Postat av: Sebsus

Tack för ditt svar. Skönt att höra vad en utomstående säger man blir lätt insnöad i sina egna tankar :)

Kram

2012-03-06 @ 13:37:28     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: J

Håller med! Döp ert barn till vad ni vill med hänsyn till familjemedlemmar. Det är ju inte säkert att du kommer jobba på samma arbetsplats resten av ditt liv och även om du gör det spelar det ingen roll tycker jag :) kram!

2012-03-07 @ 15:21:52     URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ja, det var det verkligen. :) Som vi har väntat!

Haha.. Typiskt killar! :P

Äh, det går nog över. :) Får ju det bästa jag kan tänka mig utav detta, då kan man nog nästan gå igenom vad som helst. Men kan hålla med dig om att tröttheten är jobbig och frustrerande.. Hoppas ditt försvinner snart! Ligger till järnvärde bra till? Tänkte annars om det kunde vara det som spökar..?! Ska ju ha kvar energi till att ta hand om våra små också.. ;)

Kram

2012-03-08 @ 23:00:15     URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Marielle

Och på tal om namn, tycker som de andra att du kan döpa till det namnet om du vill! :) Är ju en sak om det är familjen, men man kan ju inte rätta sig efter alla man vet vilka det är.. Blir många namn som man måste välja bort i så fall.

Kram

2012-03-08 @ 23:02:05     URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ja, men det är ju smart att äta dom i alla fall, så långt har jag absolut inte tänkt.. Men äter fortfarande mina tabletter folacin, b12 och d-vitamin. Tänkte att jag lika gärna kunde äta upp dom jag har hemma sen jag fick dom utskrivna, sen så måste jag fortsätta med folacin graviditeten ut pga min blodsjukdom.. Så vet faktiskt inte ens om jag kan äta multivitamin, kanske blir för högt värde utav folsyra i så fall.. Men får ta det med BM när jag ska dit nästa gång. Vill verkligen inte ha rena järntabletter i alla fall..

Hoppas det visar sig att värdet ligger på en bra nivå när du ska dit. :)



Kram!

2012-03-10 @ 23:12:38     URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Grattis till graviditeten!! Härligt att vara halvvägs:) jag är en Ivf mamma sen dec 2011 till en underbar flicka. Åh va mycket roliga saker du har framför dig, jag vill tillbaka till bb och förlossningen, ialla fall minuterna då hon hade kommit ut, obeskrivligt:)

2012-03-11 @ 05:58:50
Postat av: sebsus

Mia:

Tack känns otroligt att man kan bli gravid genom IVF. Och stort grattis till din lilla flicka! Förlossningen är inte direkt något jag ser fram emot, är lite rädd för att det ska göra super ont. Men det är säkert helt klart värt det när det är färdigt :)

2012-03-11 @ 09:22:37     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: MIA

jag var rädd hela graviditeten fram tills v 37 för förlossningen, sen var jag så less på att vänta så då ville jag bara starta förlossningen. Jag och min sambo gick profylax kurs, det var riktigt bra!!! jag lärde mig släppa kontrollen och min sambo fick lära sig om hur värkar funkar osv. vi var ett bra team på bb:) en fråga, har du gjort flera ivf dvs RUL? vad är dina erfarenheter i så fall, jag har 3 ägg i frysen och är nervös redan nu att gå igenom samma`skit process. psykiskt jobbigt. kram:)

2012-03-12 @ 22:25:28
Postat av: Anonym

haha amnings hjärnan.... jag menade FET

2012-03-12 @ 22:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0