V12 (11+6)

2012-01-07 @ 14:37:43
Jag säger det igen jag vet att jag är dålig på att blogga just nu. Det händer ju inget, när man var mitt uppe i ivfen så hände det ju saker hela tiden. Nu känns det inget förutom att jag är trött.
Jag har till och med börjat fundera nu om allt är som det ska där inne i magen? Ibland kan jag få som mens värk typ och när jag blir hungrig så mår jag illa. Men jag har tyckt dom senaste dagarna att magen till och med blivit mindre, ska den inte bli större snart?
Jaja nästa vecka får vi se den lill* igen, ska nämligen göra CUB. Jag är faktiskt lite nervös, vet att chansen att vi skulle få en hög risk är väldigt liten men risken finns ju alltid.

Annars så har vi kommit till insikt att vi behöver flytta till större (bor på 54kvm) och det är fasiken inte lätt här i Sthlm. Vi har nog kommit fram till att vi skulle ha råd med att låna 3 miljoner för då ska man ju lägga nästan en halv miljon i insats (15 %) och det är nog ungefär det vi kan skrapa ihop om vi säljer lägenheten plus sparpengar. Men att hitta något vettigt för 3 miljoner är inte lätt. Kollar man på större lägenheter i den prisklassen så får man en hyra på 5000-6000 kr och då blir våran månads kostnad för hög och kollar man på hus så måste man bo ganska långt ut från stan för att få något vettigt. Plus att bostads marknaden står typ still nu så det kommer inte ut något nytt. Så det är nog vårat största problem just nu.

Okej jag ska försöka bli bättre på att skriva inlägg.

Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Tråkigt när allt står still och värre blir det :-) Jag avskydde veckorna mellan NUPP och RUL. (V.12-18, typ). Det är sökveckor, då illamåendet ofta är borta och INGET händer alls! men sen börjar sparkarna, det är RUL och magen börjar växa. Så bara för dig att vänta nu ;-)



Kan föreslå att ni funderar över att faktiskt flytta lite utanför stan. Ni kommer nog uppskatta att kunna låta ert pyre cykla på gatan å liknande. Kanske ha egen trädgård och lätt kunna ta sig ut och in. Om ni ändå ska flytta, är det värt en tanke iaf ;-)



Stor kram

2012-01-07 @ 18:08:35
Postat av: sebsus

ja du Sinnersaint du har nog rätt igen. Bara att vänta ut den här tråkiga tiden.



Jag är också inne på att flytta lite utanför stan men det är min sambo som inte vill pendla allt för långt. Så vi måste försöka mötas halva vägen var :)

Jag skulle gärna flytta till en angränsande stad men min sambo vill gärna ha nära till Huddinge Sjukhus där han har sin avdelning och det är nog rätt bra att ha det om det händer något.



Kram

2012-01-09 @ 12:42:43     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0