Rörd

2011-09-13 @ 15:32:52
Måste först få säga att jag är väldigt rörd över att se att så många har gjort avtryck i min blogg. Det värmer verkligen i mitt hjärta!

Nu till det som har hänt idag då. Vi var på samtal och jag tycker att det gick bra. Hade en super trevlig läkare, hon verkligen förstod och tog sig tid att lyssna. Hon frågade om det var något jag var missnöjd med förra gången vi gjorde IVF. Och jag sa som det var att det är skit jobbigt att det går så lång tid emellan varje gång och man inte vet när man ska få en tid nästa gång. Jag sa även det att jag förstod att dom har hur mycket som helst att göra men att man vill iaf ha en plan även om den ligger flera månader fram i tiden så vill man ha del mål. Och jag fick känslan att hon verkligen förstod och tog till sig det.
Sen frågade hon en massa rutin frågor som dom måste göra varje gång man påbörjar ett nytt färsk försök. Så som du har väl inte börjat röka? Du håller samma vikt? Har en regel bunden mens? Regelbunden ÄL? Inga nya mediciner? Ja ni förstår. När vi hade gått igenom dom så sa hon ja allt är ju tipp topp med dig. Så ville hon göra en undersökning. Ja allt var super super fint, slemhinnan, livmodern, ägg stockarna, ja allt. Hon skrev till och med ut bilder så som man gör när man får se barn i magen och la i våran journal. Så efter det så sa jag att ja det är ju klart att jag undrar då varför det inte lyckas. Men då förklara hon att era chanser är väldigt stora men det är som med vanliga graviditeter det är inte alltid det går första månaderna och det är precis så med IVF också så ge inte upp hoppet. Och så sa hon att av alla gravidititer som blir, vanliga och IVF, så är det 25% som slutar i missfall. Det är ju sjukt egentligen hur många det är som slutar i missfall.
Men nu till det roliga då sa hon. Ska vi planera för nästa IVF? Ja så klart, så vi bestämde att jag ska använda samma sprutor som sist, för det gick ju väldigt bra.  Vilka var Gonal-F 150, Orgalultran 0,25 och sist men inte minst Ovitrelle och efter det dom älskade progesteronen :)
Sen var det bara att planera in när vi skulle få starta men det var BM som var tvungen att göra. Så gick vi dit och BM frågade ja när har du din nästa mens? Det är enkelt svara jag för det är den 18e och nu är det den 13e men då tycker du så klart att dt är för tidig?t sa jag. Hon såg helt chokad ut när jag sa det men så sa hon ja vi har ju sååå mycket att göra så det måste tyvärr bli nästa mens. Och den kommer ju troligen 18e ocktober så då får vi köra igång :).

Känns väldigt skönt även om jag hade varit redo redan den här mensen men ocktober är inte allt för långt bort ändå så jag är lycklig.

Det var nog det, hörs snart igen.


Kommentarer
Postat av: Mickan (minbebis)

Åh vad härligt att höra! Skönt att k omma till en läkare som genuint bryr sig! Det är ju tyvärr många i denna branch som bara arbetar mekaniskt och inte bryr sig om människan.

Oktober är ju snart! Härligt att höra att du är positiv ;)

2011-09-14 @ 08:33:40
Postat av: Blåbäret

Åh vad härligt att det kändes bra och att ni fick ett bra bemötande! Vi kände samma som dig när vi var där nu för ett par veckor sedan att det kändes bra och vi fick svar på alla frågor vi hade just då. Kanske har det blivit bättre för dom efter flytt och vårdgarantin då dom kan få avlastning av andra landsting.

2011-09-14 @ 13:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0