Vul nr 1

2011-10-25 @ 11:11:47
Japp då har man vart på VUL igen då. Tycker alltid att det är jobbigt att sitta i väntrumet på fertilitetskliniken, känns som att alla tänker vad gör hon här, är inte hon lite väl ung? Jag skulle vilja ställa mig upp och säga - vi har manligt fel så vi måste gå igenom detta. Sen känns det så konstigt när det sitter två tjejer där som ska genomgå ivf, jag är nog gammal modig men tycker det är konstigt och det känns fel på nåt sätt.

Jaja nog snackat om det, jag hade en manlig läkare idag, och en ung tjej som var med för att lära sig. Lite speciellt att ha en manlig läkare tycker jag för dom pratar inte lika mycket som en tjej gör utan det är bara rakt på sak. Iaf så hade jag några på höger sida som det inte hade hänt så mycket med, den största var nog 11 (är det mm eller? dom säger ju bara 11) sen tittade vi på vänster sida och där hade dom växt lite mer tydligen. Men det var svårt att mäta dom för dom låg på varandra. Kommer inte ihåg storlekarna på den sidan. Men läkarn pratade inte med mig utan bara tjejen så han berätta inget. Sen sa han bara ja då kan du klä på dig. Och när jag hde gått ner från gyn stolen sa han ja det ser ut som att det bli hyffsat med ägg. Jaha tänkte jag vad betyder hyffsat i en läkares ögon? 
Fick en ny tid för VUL på fredag, ska fortsätta med sprutorna i samma dos som innan. Och preliminärt så blir det ÄP på måndag, det ska bestämmas på fredag men troligen :).    

Kommentarer
Postat av: Mickan (minbebis)

Spännande!! Det är mm läkaren menade. Och vad som är hyffsat har jag ingen aning om tyvärr :/ jag gjorde ju insemination och då sker ju befrkutningen i livmordern så då är det inte önskvärt att ha mer än max 2 "stora" ägg. Men eftersom du ska plocka så många som möjligt (eller ja kanske fel uttyck menn du förstår vad jag menar:)) så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Tänk att du är ruvare snart. Tjiho!

2011-10-25 @ 15:02:01
Postat av: Blåbär

Här går det framåt! JAg hade också ÄP på måndagen för en veca sedan så blir ju två veckor innan dig då..

Fråga på fredag exakt hur dina äggblåsor ser ut och hur många det är om du är nyfken! Jag har fått lära mig att fråga precis om allt hela tiden.. annars får man inget svar.. dom bara gör som på löpande band. När vi fick tillbaks ET sa dom ingenting om det var bra empryo eller halvbra, kom på det efteråt och frågade BM som sa att det var topp, det kunde man ju tycka de borde sagt. well well. Tycker överlag att de är proffsiga där, det är ju inte som en mindre privatklinik direkt..

Ja du det där med att tjuvtesa. Alltså jag vill. Min sambo vill inte. Jag har inget tålamod och tänker lite att ja det kanske är negativt, men då kan jag testa igen på TD och se hur det ser ut. Alla säger ju att man blir så besviken men man lär ju inte bli mindre besviken på TD, eller vad tänker du? tjuvtestade du?

För övrigt så håller jag med dig om hur det känns när man sitter i väntrummet när alla bara stirrar. Jag ser dessutom ut att vara 20 (är 30) men jag tycker att alla där verkar vara i vart fall över 37. Spännande iaf! Håller alla tummar för dig.

2011-10-25 @ 17:31:51
Postat av: Sebsus

Mickan:

Ja jag hoppas verkligen att det är många, iaf inte färre än vad jag hade sist (då hade jag 12st). Men det kändes ändå ganska okej med svaret hyffsat :)

Kram



Blåbär:

Fasiken va roligt att jag ligger 2 veckor efter dig om jag nu får ÄP på måndag :).

Ja egentligen så spelar det ingen roll hur många blåsor jag har för kan ju inte göra något åt det ändå så det är väl bara att vänta och se.

Det här med att tjuvtesta, jag har gjort både och, första gången tjuvtestade jag, mycket för att alla var så sjukt positiva och började räkna veckor och grejer och jag bromsa alla och sa att hallå det kan faktiskt vara negativt. Så tre eller fyra dagar innan TD så testade jag och det var negativt, jag vart super ledsen men kunde ändå förbereda mig på att behöva säga det till alla och det var ganska skönt. Sen när vi gjorde vårat FET så tjuvtestade jag inte men jag hade en magkänsla som sa att det var negativt så vart inte lika ledsen som första gången jag testade negativt. Så om du ska tjuvtesta eller inte? Svår fråga, jag tror inte jag kommer göra det igen för det är ganska skönt att tro att man är gravid så länge som möjligt. Vet inte om du blev något klokare på det där men så känner jag :)

Kram

2011-10-25 @ 18:15:41     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Blåbär

Visst är det roligt! Om en vecka exakt förbereder du dig förmodligen för ET, spännande! undra vilken läkare du får. Jag hade två margaretor både BM och läkare, de var fina.

Jo du har rätt angående TD jag har försökt att inte berätta om det för så mnga endast ett fåta väldig nära som känner till så dte känns skönt faktiskt. Kanske att jag testar RD 11 eller tolv efter bim om inget oväntat händer... :)

Behöver din kille göra biopsi den här gången eller slipper han det?

2011-10-25 @ 21:42:00
Postat av: Sebsus

Blåbäret:

Du måste lova att berätta hur det går när du har testat!

Vi vet inte ännu om min kille behöver göra biopsi, han har spermier i frysen men måste ändå vara förbered på att göra biopsi om dom inte klarar upptiningen. Så han ska också vara fastande och allt.

2011-10-26 @ 16:14:39     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: A D I N A

fin blogg!

2011-10-31 @ 15:48:44     URL: http://adinafoto.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Adina:

Tack. Du är väldigt duktig på att fota!

2011-10-31 @ 17:31:34     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0