RD 1

2011-11-03 @ 17:06:51
Jag har lite funderingar hoppas att någon där ute kan svara på det. När jag gick på sprutorna så ungefär 4-5 dagar innan det var dags för ÄP så började mina bröst ömma super mycket och blev typ stenhårda, dom är så fortfarande, är det någon som vart med om det?
En annan sak som skiljer sig från första IVfen är att när jag gjorde ÄP så hade jag så klart ont i magen vilket jag även hade denna gång. Men förra gången så gick det typ över andra dagen det drog bara lite i magen. Men den här gången så känner jag fortfarande av det, känns typ som mens värk och jag kan ibland känna att det drar i den högra äggstocken och sen kan det dra i den vänstra, förstår ni? tycker verkligen det känns som mensvärk. Och när jag är kissnödig så blir det värre. Hade ganska ont i natt, sov väldigt dåligt. Kan det vara början till ÖS eller borde jag redan ha fått det om det var det? Idag har jag även vart ganska gasig i magen.
Jag är lite skadad, jag skulle gärna bli ÖS om jag blev gravid, det skulle liksom inte göra något för då är jag iaf gravid. Eller jag är inte rädd för illamåendet. För jag mår ändå illa till och från, har gjort det i flera år. Lite knasig ja vet.
Men om dte är någon som vet nåt om mina frågor är jag tacksam :)

Kommentarer
Postat av: Blåbär

Hej!

Jag kände samma sak, det tog ca en vecka innan det gick över. Tror att det är helt normalt, men om det blir värre, typ du går upp massa i vikt på nån dag bara eller har riktigt ont så tycker jag du ska kontakta KS. Jag hade mensvärk fram till RD9, ganska rejäl också så don´t worry.. om dte inte blir jättejättejobbigt och du får super ont såklart!

Själv fick jag mens idag så får ta nya tag med bebbarna i frysen. Hoppas vår kråka ligger där :)

Jag håller alla mina tummar för dig sebsus! Nu ska det gå!

Kram på dig!

2011-11-03 @ 20:57:14
Postat av: Sebsus

Ja det känns så konstigt i magen bara, jag känner mig som en uppsvälld ballong. Men har inte gått upp mer i vikt än det jag gick upp när jag tog sprutorna som tur är. Så jag får väl bara avvakta så får vi se.

Neeej fy vad tråkigt att tant röd kom, men som du säger det är "bara" att ta nya tag, vet att det är skit jobbigt. Men som min kollega sa att försöker man inte så kan man inte lyckas så ge inte upp!

Kram

2011-11-04 @ 07:05:05     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Sinnersaint

Jag skulle säga att det kan vara lite, lite ÖS om du är lite svullen också. Men inget att oroa sig för, jag var ju mega ÖS och man kan inget göra åt det mer än att äta en massa salt :-)

Det lägger sig snart ska du se, det har säkert lite också att göra med själva behandlingen.

Mina bröst var sådana från sputstart till vecka 15 typ :-)

2011-11-04 @ 20:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0