känslig

2011-05-11 @ 07:40:12
Åh jag måste lätta mina tankar. Jag vet att jag är extremt känslig just nu men måste berätta ett samtal jag fick igår av en släkting. I vanligt fall så brukar jag kunna ta en sån här sak men inte igår, vet faktiskt inte vad det är med mig.

Ni ska först få veta att jag är en person som älskar att sola, verkligen gillar att bara ligga i solen. Och det värsta är att vi bor i en liten lägenhet dock med balkong fast bara med sol timmar på morgonen. Så det är tekniskt sett omöjligt för mig att gå ut och sola, och det är verkligen jobbigt tycker jag, enda gångerna jag får sola är när vi åker ut till pappa eller hem till Sebs mamma. Och den här personen som jag pratade med igår vet verkligen om att det är en sak jag tycker är jobbigt.
Ja iaf så ringde hon och pratade om att hon har legat i solen hela dagen med M. Okej tänker ni det var väl inte så farligt, men det stannade inte vid att hon bara sa att hon har legat hela dagen i solen utan hon pratade på i fem minuter om hur gött hon har haft det i solen och att man måste passa på för i slutet av veckan till helgen ska det bli dåligt väder. Och där satt jag med luren i handen och tänkte ja det är typiskt att det är fint väder när jag jobbar och till helgen när man skulle kunna sola så ska det vara dåligt väder. Jag fick verkligen känslan av att hon bara ringde för att skryta om hur skönt det var i solen. 

Men jag stängde av det örat lite och tänkte inte mer på det tills hon frågar nästa grej och det är det här som gör att jag nästan var förbanad hela kvällen igår. Jag grät till och med en skvätt i duschen igår, inte likt mig.
Det hon frågade var. Jaha har det hänt något annat kul då? (Med tonläget jag syftar på ivfen, är du gravid?). Jag svarade lite spydigt att nä här är allt som vanligt. jaha? Säger hon. Och jag svarade bara kort nej här är allt som vanligt.

Nästan direkt efter avslutade vi samtalet för vi hade inget mer att säga till varandra. Min tolkning av hela samtlaet är att hon först ringde för att skryta om solen och sedan att hon snokade om jag hade gjort något mer med ivfen, och om jag var gravid. 
 
I vanligt fall så hade jag inte brytt mig det minsta men igår var det här skit jobbigt. Vet faktiskt inte varför jag reagerar som jag gör. Förhoppningsvis så kanske jag kan släppa detta nu när jag skrivit av mig allt.

Förlåt för ett tråkigt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0