Början...

2011-04-04 @ 13:47:29

Jag har tänkt att jag ska skriva om min och min sambos vardag och våran resa till pluset genom IVF behandlingar.

Vi bor i en liten lägenhet i hägersten i sthlm. Vi jobbar på samma företag fast med olika arbetsuppgifter. Seb jobbar som montör medans Sus jobbar som arbetsledare.

Seb: Är född 1985 i Uppsala men flyttade ganska snabbt ner till lilla staden Mariestad där han sedan är uppväxt. Seb var en sprallig och go liten kille när han föddes men efter ca ett år så fick han diagnosen CF (Cystisk Fibros).

Sus: Är född 1986 utan för Sthlm i skärgården. Har haft en ganska trygg uppväxt där ute.

Eftersom Seb har Cf så har hans sädesledare blivit igentäppta pga av hans sega sekret. Vilket medför att vi inte kan få barn på naturlig väg utan måste göra IVF. Vi har precis avslutat våran första IVF behandling som slutade med ett minus.
Just nu går jag och väntar på att få min mens så vi kan göra våran första FET. Om jag räknar så borde den komma vid påsk ungefär. Vi har ett stackars ensamt embryo i frysen och vi hoppas verkligen att det ska klara upptiningen:)

Det var en kort presentation. Bara fråga om ni undrar något

/ Sus


Kommentarer
Postat av: SinnerSaint

Nu du:-) ser fram emot lite inlägg å det blir säkert mer att skriva om när ni sätter igång igen:-)

2011-04-04 @ 13:54:39     URL: http://sinnersaint.blogg.se/
Postat av: nicklas

grymt fin header! :)

2011-04-04 @ 14:02:00     URL: http://fejkadblond.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Sinnersaint: ja det är klart snart kommer det vara massor av inlägg:)



Nicklas:

Tack men kan inte ta åt mig äran har faktiskt snott den från någon som kallar sig Tant Kim.

2011-04-04 @ 14:43:49     URL: http://sebsus.blogg.se/
Postat av: Sebsus

Nicklas:

Var precis inne på din blogg. Måste säga wow den var verkligen fin! Kanske får mig som läsare;)

2011-04-04 @ 14:46:35     URL: http://sebsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0